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1. Overview
2. Control
3. Game Screen
4. Install
5. Environment
6. Others
7. Downloads


[Overview]
  This is a new type of EMfH by modifying physics, and adding LUA scripts.

-Homing-Missile
-External Shield
-Booster(dash)
-Special Energy Function
-Can fly XD




[Control]
Moving
float with "Swim" key
Dash with "Mic" key (when moving dash to same direction, when stopped dash forward.)
Booster needs 3seconds for cooling down.


About Homing-Missile
Selecting "Punch" shows aiming function.(Fig.2).
Aiming at an enemy, a missile will target him.(Fig.3).
Target will be followed while he is inside the sight.(Fig.3).
When He is targeted, you can launch with "Action" key.


About The Sheld
Selecting Weapon "Punch" turns the shield ON. The shield defends the player in a fixed radious(Fig.2).
But cant pretend Rockets or Grenades from damaging.


Special Energy
S.P.Energy recovers naturally by 10800. Also, it will be expended in some situations.

-3000 / Launching Homing-Missile
-300 / Dash
-100 / Shild bombed/hit

Keeping The Shield on also consumes S.P. energy.
Be Warned that if the S.P.Energy become 0, a player will die.



[Game Screen]
Fig.1 Standard screen


In left you can see "S.P.Energy" indicator. (it decreasing, becoming red)
Launch a Homing-Missile, indicator will show "S.P.Energy" decreased by the central black line.
Gauge is under the white line, cant launch Homing-Missile(Can't target).



Fig.2 "Punch" is selected (The shield on&Can target)


"Punch" is selected...
-The shield turned on
-Targeting function appears for aiming at.
-Homing-Missile hits, the ballet disappear.
-S.P.Energy decreased little by little.



Fig.3 Targeting an enemy


Targeting an enemy...
  -The targeted enemy be highlighted(shown the player's color, name)
  -Target will be followed while inside the white flame in sight.
-While the enemy had been targeted and the other enemy is aimed, the target objective will be changed.  
  Implemented these status, Homing-Missile is prepared.
 


Fig.4,5 In an emergency XD




Being targeted, "ATTENTION" appears.
Homing-missiles now coming to you, "WARNING" appears.




[Install]
MarathonAC.zip
    -/kataHUDfiles...Same directory as AlephOne
    -/Musics...Same directory as AlephOne 
    -MarathonAC.lua...as you like
    -MarathonAC.sceA...as you like
    -MarathonAC.sndA...as you like
    -MarathonAC_HUD.lua...as you like



[Environment]
Common(Gatherer and joiners)
ENVIRONMENT
- Sound : "SoundsAC.sndA"
-"Use HUD Script" on, and select "MarathonAC_HUD.lua".
-GRAPHICS設定でBrightnessを「Lightest」にする.

(Additionally in using OpenGL)
-In "GRAPHICS" turn the check-box "Color Effect" off.
There still are unexpectable errors, so recommend "Software" rendering.
Even though still we are wishing for bug reports, or advise. XD
Gathering option
MAP : MarathonAC.sceA
Game Type : EMfH
Use Netscript : MarathonAC.lua



[Others]
Known Bugs
-OpenGL(Fader) doesnt work properly??
Angle measure near 0 in a battle field, targeting sometimes can't be done.(defect in scripts)
Rarely Homing-Missile triggered without targetting...can't know why.

When Fader strange(picking items, or hit damage)
-change screen size with F1/F2, or blightness level with F11/F12


Wishing for training?
in the merged map file "MarathonAC.sceA", the last field "Thunderdome8 AC Edition Monster" can be used, as targeting a monster.


Screen Size
Concerning HUD layout, recommend larger than [800x600] .





[Downloads]
MarathonAC.zip 23.1MB


(Not Recommend)No Music ver. MarathonAC_light.zip 10.5MB
kata

interpretation by lilax
1. 概要
2. 操作
3. ゲーム画面
4. インストール
5. 設定
6. その他
7. ダウンロード


【概要】
ネットワーク対戦のEMfHを物理などをいじって特殊機能をいくつか追加したもの.

・ホーミングミサイル
・シールド
・ダッシュ
・特殊エネルギー機能
・飛べる(笑)



【操作】
移動関連
「泳ぐ」キーで浮上
マイクキーでダッシュ(移動時は移動方向に加速,停止時は前方に加速)
ダッシュは連続してできない(3秒のインターバル)


ホーミングミサイル関連
拳骨を選択するとホーミングミサイルの照準が表示される(Fig.2).
敵に照準を合わせると,ターゲットを捕捉(Fig.3).
ターゲットは表示される白枠内で捕捉し続けることができる(Fig.3).
捕捉状態でアクションキーを押すとホーミングミサイル発射.


シールド関連
拳骨を選択するとシールドがオンになり,一定半径内の敵の弾丸を打ち消す(Fig.2).
ミサイルの爆風などは防げない.


特殊エネルギー
特殊エネルギーはゲーム中最大値10800まで徐々に回復し続ける.
ただし,以下の条件で減少する.
・3000/ホーミングミサイル1発
・300/ダッシュ1回
・100/シールドに着弾

さらに拳骨選択時は無条件で徐々に減少する.
特殊エネルギーが0になっても死ぬので,シールドはほどほどに.



【ゲーム画面】
Fig.1 基本画面


画面左に「特殊エネルギーゲージ」.(減少するにつれ赤くなる)
ホーミングミサイルを使用すると,ゲージ中黒線まで減る.
ゲージが白線を下回るとホーミングミサイルが使用できなくなる(ターゲットが捕捉できなくなる).



Fig.2 拳骨選択時(シールドオン&ターゲット捕捉可)


拳骨選択時には-
・シールドがオンになる
・ホーミングミサイル用の照準が表示される
・着弾すると図中右上のように,弾は消滅する
・特殊エネルギーが徐々に減る



Fig.3 ターゲット捕捉時


ターゲットを捕捉すると-
・捕捉したターゲットを強調表示する(ターゲットの色,名前)
・ターゲットは白枠内にいる限り追跡可能
・ターゲット捕捉中に他の敵に照準があった場合,ターゲットが変わる

この状態でアクションキーを押すとホーミングミサイルを発射する.



Fig.4,5 危険な時(笑)




自分がターゲットとして捕捉されている場合,「ATTENTION」と表示される
自分に向うホーミングがある場合,「WARNING」と表示される




【インストール】
MarathonAC.zip
・kataHUDfilesフォルダ---AlephOneと同じ階層
・Musicsフォルダ---AlephOneと同じ階層
・MarathonAC.lua---任意
・MarathonAC.sceA---任意
・MarathonAC.sndA---任意
・MarathonAC_HUD.lua ---任意



【設定】
共通設定
ENVIRONMENT
・Soundsで「SoundsAC.sndA」を選択する.
・HUD Scriptで「MarathonAC_HUD.lua」を選択する.
・GRAPHICS設定でBrightnessを「Lightest」にする.

(OpenGLの場合)
・GRAPHICS設定でColor Effectのチェックをはずす.
予期しないエラーがあるのでSoftwareレンダリングをおすすめ.

GATHER設定
MAP : MarathonAC.sceA
Game Type : EMfH
Use Netscript : MarathonAC.lua



【その他】
既知の問題
OpenGLレンダリングでFaderがおかしくなるらしい?
Map中0°方向付近でのターゲッティングがうまくいかないことがある(luaの問題)
ターゲットを捕捉してないのに勝手にホーミングミサイルが発射されることがある(謎)

Faderが変になった場合
アイテム取得やダメージによるFaderが消えない場合,
・F1/F2で画面サイズを変える,F11/F12で画面の明るさを変える.

個人練習
MarathonAC.sceA中,最後のレベル「Thunderdome8 AC Edition Monster」
はモンスターがいるのでそこで練習可.

画面サイズ

HUDのレイアウトの関係で,「800×600」以上の画面サイズを推奨.





【ダウンロード】
完全版 MarathonAC.zip 23.1MB


(あまりおすすめしないが)軽量な
Musicなし版 MarathonAC_light.zip 10.5MB
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