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This source is for "function Triggers.idle()".
"function Triggers.idle()"向けです。

Example, see right under here.
例えば、
function Triggers.idle()
   SENSOR() --SENSOR()を呼び出す
   -- call SENSOR()
end
などと記述して活用して下さい。

by combining this script, Sensors can indicate direction to the specified item, polygon, enemy.
なお、これを応用すれば特定のアイテム、特定のポリゴン、特定の敵キャラに対して反応させることも可能です。

----------------------------------
function SENSOR()

    for P in Players() do  ---各々のプレイヤーに対して
        P.compass.lua = true --LUAによるコンパス(動体センサー)操作ON
        P.compass.beacon = true
        -- every players' Sensor turned on by LUA.
       
        -- The specified player's every directions in the sensor turned on.(ne,nw,se,sw)
        if P == SAINT then -- "特定のプレイヤー"のセンサーは
            P.compass:all_on() --北東、北西、南東、南西を全てON

        -- Every players except thespecified player, the sensors indicate directions to the player.
        else --"特定のプレイヤー"以外のセンサーは
            P.compass.x, P.compass.y = SAINT.x, SAINT.y --特定のプレイヤーの位置を反映・反応させる

        end
    end

end


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