This source is for "function Triggers.idle()".
"function Triggers.idle()"向けです。
Example, see right under here.
例えば、
function Triggers.idle()
SENSOR()
--SENSOR()を呼び出す
-- call SENSOR()
end
などと記述して活用して下さい。
by combining this script, Sensors can indicate direction to the specified item, polygon, enemy.
なお、これを応用すれば特定のアイテム、特定のポリゴン、特定の敵キャラに対して反応させることも可能です。
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function SENSOR()
for P in Players() do
---各々のプレイヤーに対して
P.compass.lua = true
--LUAによるコンパス(動体センサー)操作ON
P.compass.beacon = true
-- every players' Sensor turned on by LUA.
-- The specified player's every directions in the sensor turned on.(ne,nw,se,sw)
if P == SAINT then
-- "特定のプレイヤー"のセンサーは
P.compass:all_on()
--北東、北西、南東、南西を全てON
-- Every players except thespecified player, the sensors indicate directions to the player.
else
--"特定のプレイヤー"以外のセンサーは
P.compass.x, P.compass.y = SAINT.x, SAINT.y
--特定のプレイヤーの位置を反映・反応させる
end
end
end
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